Kudász Arion munkái a Milan Image Art Fair-en

Kudász Arion munkái a Milan Image Art Fair-en

2012. május

2012-05-14

A kortárs fotógráfia egyre növekvő jelentőségű nemzetközi eseménye a Milan Image Art Fair 2012 vásár, ahol egyedüli magyar kiállítóként a Faur Zsófi Galéria Kudász Gábor Arion munkáival mutatkozik be.

Kudász Gábor Arion a fotóművészek fiatal generációjához tartozik. Munkái dokumentarista és megrendezett elemekből építkező, a városi fejlődést, környezeti problémákat és az indusztriális tájképet kutató hosszú távú projektek.

A Közép-Közép a fotós életének közeli vizsgálata, egy személyes sorozat, mely 2005 és 2011 között készült. Feleségével mindketten 33 évesek, a sorozat az ő életüket mutatja be az esküvőjüktől harmadik gyermekük megszületéséig.
„Ez a mi beavatkozásunk ideje, az élet közepén, amikor az energiák és víziók bőségesen jelen vannak. Ahogy törekszünk egyfajta csúcs felé életünkben, a napok hektikusan telnek, gyakran kontrollálhatatlan zsúfoltságban amit az önkép építése mint család ,a közös otthon kialakítása és önmagunk reprodukciója kísér. Megpróbáltam dokumentálni ezt a lassú átmenetet a mindennapokon keresztül egy átlagos magyar családban, ám visszanézve a képeket a látvány illúzióként hat, sokuk a középosztály a rendelkezésre álló álmok keltette valós illúziója. Ez a munka egy fotográfiai szobor életünk nagy napjairól. A folyamatos jelenben játszódik, amely azonnal a feledés homályába merül az eltúlzott vagy hiányzó részletekkel és zsákutcákkal.” – vallja a művész a sorozatról
A fotósorozat anyaga a személyes naplóból vett szövegekkel kerül installálásra.

A Szemétunió az elmúlt korok utópisztikus képzelgéseiből sarjadó romhalmaz dokumentuma. Korszerűtlen és immorális a Természet és a lakott táj különválasztása. A megművelt táj képe nem különbözhet az érintetlen természettől mivel a kettő között elmosódtak a határvonalak. Az urbanizáció hatásai a városoktól távol is éreztetik a hatásukat, talán erősebben is mint az ellenőrzött belvárosokban.

Mértéktelen a nyílt tér pazarlása, miközben a városi létezés végső, természetes erőforrása lehetne. Ez a pocsékolás a városi terjeszkedés frontvonalán, a települések találkozásánál a leginkább szembeötlő. Itt a szeméthalmok szinte összeérnek. A hulladék mindenhol jelenlevő nyomai egységesítik napjaink tájképét. Végül majd egy rekultivált meddőhányó idézi meg legtisztábban a természet emlékét. A Természet már nem létezik, így a kivonulás és a vele való harmónia is lehetetlenné vált. A reményteli utópia ideje elmúlt.

Kép:
Kudasz Gabor Arion: Middle, 2005-11, pigment print aluminium, 70x80cm